Bu Blogda Ara

26 Kasım 2010 Cuma

Julie & Julia - Julia Child kimdir?




Puan: 6.5/10


       Meryl Streep, bir filmde bir anlığına görünse dahi o filmi izlemeyi boynumun borcu bilirim. Bu filmi de hakkında hiç bir şey bilmeden, ancak boş vakitlerime yayarak üç günde bitirebildim. Ve Julia Child'la tanışmış oldum.
       Yemek temalı filmleri oldum olası sevmişimdir. Örneğin, "Babbette's Feast" adında bir film vardır. Defalarca izledim, karşılaşırsam ki, aslında pek de kolay karşılaşılacak bir film değildir, mutlaka yine izlerim. Sıcacık, hoş bir filmdir. Babbette'nin nerdeyse filmin yarısını kaplayan yemek malzemelerinin uzaklardan gelişi, onların hazırlanması ve nihayetinde gerçekleşen ziyafetin tam bir görsel şölen olduğunu düşünüyorum. Bunun yanısıra 19. yüzyılda Danimarka'da ücra bir kasabada yaşayan iki kızkardeşin Tanrı'ya adanmış basit yaşamları ve onlara dahil olan Babette'nin hikayesi de filme sıradışı bir hava katmış. Bu filme başka bir yazı ayırmak üzere, son dönemlerde Ratatouille, Chocolat ve şu an aklıma gelmeyen başka filmleri de zevkle izledim.
     Julie & Julia'da açıkçası Julie'ye pek de ısınamadım. Sinir krizinin eşiğinde yaşaması mı, yaptığı işlerden keyif almaması mı, hiç bir şeyden hoşnut olmaması mı bilemiyorum. Fakat onu daha çok yemekleri yaptığı sahnelerde zevkle izledim ki, bu da daha çok yemeklerden kaynaklanıyor olmalı. Filmin başlarında ekmek kızartıp afiyetle yedikleri sahnede, aslında çok da muhteşem bir tadı olmayan o ekmekleri pek bir güzel sundukları için kalkıp ekmek kızartasım dahi geldi. Julia ise, muhtemelen Meryl Streep'in muhteşem oyunculuğunun da etkisiyle beni kendisine hayran bıraktı. Öyle ki, film biter bitmez kendisini araştırmak durumunda kaldım. Canlı, hayat dolu, neşeli ve tatlı bir kadın olarak gösterilmiş bize Julia. Upuzun boyu, yüksek sesi ve kahkahalarıyla insanın içini ısıtan bir havası vardı. Dönemin A.B.D. politikasının da ara ara meze olarak sunulduğu filmde, bir insanın hırsla bir işi gerçekleştirmeye çalışırken, bundan ne kadar keyif alabileceği ve kendini ve çevresindeki mutsuz etmeyen bir insanın nasıl olabileceği çok güzel verilmişti. Filmde tarihler ve kişiler arası geçiş de pek hoştu. Genel olarak izlemekten keyif aldım ve zamanımı güzel değerlendirmiş oldum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder