Bu Blogda Ara

26 Kasım 2010 Cuma

2012-Marduk değil Güneş Patlamaları...


Puan: 6.5/10

Amerikan felaket filmleri elitistler tarafından her ne kadar bol bol aşağılansa da, ben iyi olanları sinemada izlemekten epeyce keyif alırım. Son dönemlerde Marduk göründü, gelecek, gezegenler aynı sıraya dizilecek ve güneş patlamaları bizi şöyle mahvedecek ve benzeri tartışmalar aldı baını yürüdü. Bunun üzerine tam da zamanında bir film çevirmek epeyce yerinde... Halihazırda bir sene kalmışken yüksek bütçeli bir versiyonu sinemada izlemekten hoşlandım. Elbette olay bir ailenin üzerinden ilerledi, bir adam kahraman oldu, çeşitli klişeler bol bol kullanıldı. Amerikan başkanı kendini feda etti vesaire...

Filmin yönetmeni Roland Emmerich, önceki filmi The Day After Tomorrow'da (Yarından Sonra) da olduğu gibi görsel bir tat sunmuş. Dünyanın sonunu getirmeye meraklı yönetmen, yine dağ bayır dinlemeden dünyanın altını üstüne getirmiş. Bunda da başarı olmuş. Film, diğer benzer filmler gibi oldukça uzun fakat dünyayı da kısa sürede sona erdirmek kolay olmasa gerek... Bu filme azlasıyla eleştirel yaklaşmanın komik olduğunu düşünüyorum. filme yüzeysel bir görsel efekt harikası olarak bakmakta fayda var. Yoksa niye efendim abuk sabuk aile ilişkileri var, insanlar neye göre seçişiyor, bu adam o patlamalardan nasıl kurtulmayı başardı, ne kadar banal, işte amerikan propagandası yapılıyor demenin anlamı yok. Zaten bu seviyede görsel efektin içine yaşamın anlamını keşfedecek bir hikaye koymak biraz absürd kaçar... Bu tarz efektleri büyük perdede izlemekten holananlar için tam kıvamında diyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder